مهـــرناز

و در پشت پرده ها گرگ و میش و سگ و گربه با هم عشق بازی می کنند...

مهـــرناز

و در پشت پرده ها گرگ و میش و سگ و گربه با هم عشق بازی می کنند...

فهمیدنِ بیماری، تنها راه درمان بیماریه

فهمیدنِ بیماری، تنها راه درمان بیماریه

مگه جز من تو این دنیا کسی می گرده دنبالت، کجا میری تو این سرما کجا میری با این حالت

مگه جز من تو این دنیا کسی می گرده دنبالت، کجا میری تو این سرما کجا میری با این حالت

ماند یک منِ دیوانه یاد، ارزانِ تو

ماند یک منِ دیوانه یاد، ارزانِ تو

مرا کم ولی همیشه دوست بدار...

مرا کم ولی همیشه دوست بدار...

به که گویم درد دل را که شود تکرار در آینه کوه

به که گویم درد دل را که شود تکرار در آینه کوه

بیا بیا ببر مرا دلم از اینجا زده است...

بیا بیا ببر مرا دلم از اینجا زده است...

که رفتن من، عین رفتن من باشد، و فرق داشته باشد ، با رفتن دیگران...

که رفتن من، عین رفتن من باشد، و فرق داشته باشد ، با رفتن دیگران...

برگرد خونه حتی اگه با خبر باشی تنها دل خودت برای تو شور می زنه

برگرد خونه حتی اگه با خبر باشی تنها دل خودت برای تو شور می زنه

بیاید کادوهاتون رو بدید لطفا

بیاید کادوهاتون رو بدید لطفا

این داستان: اختلاف سنی!

این داستان: اختلاف سنی!

مهـــرناز

یادت باشه قلب تو شکسته نیست
چیزهای شکسته کار نمی کنند

جانم برایتان بگوید از آن جایی که به همراه آقایان، داداشام از همان ابتدا سه بدبختِ فلک زده ی درس نخوان بودیم که عاطل و باطل برای خود جولان می دادیم، خیلی زود با مقوله ی «بچه های شب امتحانی» آشنا شده و دیری نپایید که هر سه با کله به جرگه آنان پیوستیم.

«بچه های شب امتحانی» به خودی خود به سه دسته تقسیم می شوند:

- دسته اول: هیچی ندارهای شب امتحانی

موجوداتی که هیچی ندارند. یعنی چه؟ یعنی برای روز مبارک امتحان، کوفت هم در بساط ندارند. این موجودات سرتاسر سال/ ترم را به یللی تللی و الواطی گذرانده و ناگهان شب امتحان به خود آمده و با کاسه چه کنم چه کنم به پیشواز درس مربوطه رفته و تا پاسی از صبح زیر فشار درس مربوطه شهید می شوند !

و درس مربوطه به هر ضرب و زوری که بود، پاس می شود!

- دسته دوم: به کوچه علی چپانِ شب امتحانی

موجودات آرامی که کلا در کوچه علی چپ سیر می کنند. نه تنها در طول ترم درس نخوانده اند، بلکه شب امتحان هم فشاری روی خود حس نمی کنند!

همچنان سرشان را در لاک خود فرو برده و در جایی خارج از باغ سیر می کنند و معتقدند که شب امتحان است که شب امتحان است. درس نخوانده ایم که نخوانده ایم! سرت سلامت، ترم بعد هم ترم خداست!

این دسته از شب امتحانی ها اغلب موارد ترم بعد و چه بسا ترم های بعد هم سر کلاس مربوطه دیده می شوند.

آقایان داداش های گرامِ بنده، خاک بر سرانی از همین دسته بودند :)

- دسته سوم: مایه دارانِ شب امتحانی

از این دسته با عنوان «مرفهانِ بی دردِ شب امتحانی» نیز یاد می شود و زیر مجوعه ای از «به کوچه علی چپان» اند با یک تفاوت جزئی در وضع مالی.

شب امتحان و فلاکت های آن برای این گروه درد محسوب نشده و معتقدند درس نخوانده اند که خب نخوانده اند! عوضش مایه دارند و استاد و دم و دستگاه هم که بنده ی مایه ! دیگر نتیجه اش می شود پاس کردن بدون احساسِ ذره ای درد!

- دسته چهارم: نفهمانِ شب امتحانی

 

این دسته همان طور که از اسمشان پیداست در نفهمی مطلق دست و پا زده و به شدت نیازمند دعا هستند.

 

کل ترم را با الواطی به فنا داده و یک دفعه شب امتحان عابد و زاهد - و آنهایی که از قبل عابد و زاهد بودند، عابدتر و زاهدتر - شده و به ازای هر *سه خطی* که در شب خطیر امتحان می خوانند، سی بار دست دعا به آسمان برده و انواع و اقسام نذر و نیازها را برای پاس کردن درس مربوطه می کنند.

تفاوت این دسته با دسته اول در نفهمی محضشان است. جای اینکه به یک دعای مختصر بسنده کرده و شب امتحان را به درس خواندن سپری کنند، تقریبا کتاب را بوسیده و کنار انداخته و روی سجاده خیمه زده و تا پاسی از شب - و چه بسا پاسی از صبح - مراسم روضه و نذر و دعا و خدایا غلط کردم از ترم بعد می خوانم به راه می اندازند!

پاس شدن یا نشدن این دسته و چگونه پاس شدنشان تا مدت ها به صورت علامت سؤال به قوت خود باقی می ماند.

*سه خطی که این گروه درس می خوانند* :

 

 

این مبحث که نمیاد/ این هم که بلدم/ این هم که علی بلده/ این هم سخته ولش کن/ این هم که کف دستم نوشتم/ این هم پسِ کله جلویی می نویسم/ اینم کف پا :|/ و دیگر هیچ.../ خدایا توکل به خودت

 

بنده از خاک بر سرانِ همین دسته بودم :)

البته یک دسته هم داریم به عنوان «اصلا حرفش را نزن»

موجوداتی که تا خرخره خود را با درس مربوطه خفه کرده و پس از امتحان مربوطه به عناوین مختلف ظرف ها شکسته، جامه ها دریده و عربده ها کشیده که آی مردم چه نشسته اید من امتحان لعنتی را خراب کرده ام و اِل کرده ام و بِل کرده ام ولی در آخر در گوشِ بیست زده و حتی نمره کوفتی شان از همه بالاتر می شود! اصلا یک وضع داغانی... اصلا حرفش را نزن...

و حالا می رسیم به اصل مطلب خودمان.

داشتم می گفتم از آنجایی که از همان ابتدا کلا با درس میانه خوبی نداشتم و مواقع امتحان هم صد درصد توکلم به خدا و صد و بیست درصد به مراقب جلسه امتحان بود، همیشه فکر می کردم اگر مراقب شوم امید بچه ها را نا امید نمی کنم و نکردم :)

به جرأت می تونم بگم هیچ کدام از بچه های کلاس هایی که من مراقبشون بودم نمی افتن، و بچه های ریاضی همه بالای پونزده می شوند :)<br>

نصیحت هم پذیرا نمی باشم. خوب کردم ^__^

تو دهنی ای به تمام استادانِ عقده ای و فرومایه

و بهشت زیر پای مراقبان است :)

مراقب نمی خواین؟! ^_^

  • ۹۴/۱۰/۲۱
  • مهرناز .ج

نظرات (۱۸)

کاش من مراقبت بودم بهت مبگفتم :|
پاسخ:
میگم اون دسته بیادا :|
  • 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
  • من دسته ی اولم :)
    چه مراقب خوبی هستی ، بیا سر امتحان اجتماعی ما مراقب شو ، تروخدا🙏🙏🙏
    پاسخ:
    نخیر
    تو دسته ی اصلا حرفشو‌ نزنی 😂 
    اجتماعی؟ تقلب بنویس بره دیگه :دی
    احتمالا من دسته دوم با اندکی تغییرم : دی
    پاسخ:
    دسته دوم تغییرش کجاشه؟ :دی
    اون دسته رو خودم میارم سر جلسه امتحان تقلب کردی بکنم تو چشت :)))))))))
    پاسخ:
    زدی به کاهدون :)
    من که اونو همون موقع که شعرشو گفتم کردم تو چشمم :))
    من همیشه درس ها رو میخوندم و شب امتحان هم یه دوره میکردم.
    در عمر مدرسه ای که داشتم فقط دو بار هندسه افتادم نه اینکه خنگ باشم نه. با دو نفر دوست شدم و زدیم به کوچه علی چپ ولی بار سوم که از کوچه علی چپ در اومدم با نمره بالا قبول شدم.
    پاسخ:
    خب پس شما اصلا شب امتحانی نبودین :)
    ما را با شما کاری نیست :دی
  • پری بانو
  • الهی امتحان داشته باشم شاید مراقبم تو باشی :)))
    پاسخ:
    وای 😂 
    یه هم اتاقی داشتم عقیده داشت استاد اگه بخواد پاس کنه صفر رو هم پاس میکنه!!!!! 
    پاسخ:
    دقیقا راست گفتن :)
    مراجعه شود به داستان اندر احوالات دانشجو نماها :)
  • خانم انار
  • من خیلی وقته شرایطش پیش نیومده تقلب کنم حتی ترم پیش که مراقب یکی از بچه های دکترای دانشگاه و آشنای خودم بود بیشتر همه به من گیر می داد:| :/ لب کلام مراقب ما شو*___* پلیز خیلی پلیز! 
    پاسخ:
    انــــــار ^__^
    من اگه بودم می شوندمت بغل شاگرد زرنگا تا می تونی تقلب کنی ^__^
    چه دسته بندی جامع و جالبی :))
    ولی من جزء هیچ کدوم نیستم..یعنی نه شب امتحانی ام و نه کل ترم کتاب رو میخورم :دی

    خدایی انقدر خوشم میاد از استادا و مراقب هایی که میذارن بچه ها تقلب کنن..دمشون گرم ینی :))))
    پاسخ:
    :))
    پس جزو کدومی؟!!
    آره واقعا دمشون گرم. بهشت زیر پاشون ^_^
  • آوو کادو
  • یادم نمیاد تقلب کرده باشم یا رسونده باشم!! ;-)
    پاسخ:
    شما پرستیژتون بالاس :دی

  • یونگ شاعر
  • تو می دانی که من درگیر احساسی پریشانم ..
    پریشان تر ز مرغی بی پروبالم
    تو شاید ناسزا گویی به من ..
    بگو ..
    من همان عاشق ترین رسوای دنیایم
    هنوزم عاشقم
    با تو
    تو می دانی که من درگیر رویایم
    تو رویایم شدی رفتی
    ولی هرشب به یادت من پریشانم
    بیا با من کمی بنشین
    مگر از من چه دیدی نازنین
    اینگونه می تازی به احساسم
    دلت می آید ببینی
    سرازیر است اشک چشمانم ؟
  • نرگس جوان
  • وای چقد خندیدم
    ی نصیحت
    هیچوقت این کارو ترک نکن و ب همه ب ی اندازه برسون:))))
    پاسخ:
    :))
    نه تا وقتی گند کارام در نیاد ترکی در کار نیست :دی
    داستانتون قشنگ بود.ولی تموم شد؟؟؟

    پاسخ:
    ممنون نظر لطفتونه
    نه تموم نشد
  • سینا مرادی
  • خخخ خیلی خیلی جالب بود، من درسم خیلی افتضاحه، تقلبی هم بکنم لو میرم بلد نیستم :-(
    سه ترمه هنوز ریاضی پاس نکردم
    من وب شما رو دنبال کردم، اگه افتخار بدی وبلاگ منو دنبال کنی ممنون میشم
    پاسخ:
    نه بابا ؟؟ :)))
    ریاضی درس به این شیرینی!
    ممنون. بله حتما ! :)
    آخ آخ آخ  ....:دی
    دیگ جبران کردی برا همه این سالها :)))
    سلام چطوری مهرناز جونم :*
    دیگ امتحانام رو به پایان  خدارو شکر :)
    راستی  من جزو اون دسته اولم ها یعنی لهیده میشم لهیده :دی
    💐🌸🌻🌷🌹
    پاسخ:
    به به خانووووووم ^__^
    صفا اوردین 🌸🌸🌸
    آره حسابی عقده گشایی کردم :دی
    خب خدارو شکررررر. آره حواسم هست که تا بیست و هشتم‌چیزی نمونده :پی
    از ترک وب گردی ات کاملا مشخصه تو همون دسته ای :))
    بازم بیاااااا. خیلی خوشحال شدم ^______^  🌹🌹🌹🌹 
  • خانم انار
  • با عرض معذرت خدمت دوستان

    ناشناس قبلی آب بریز اونجایی که می سوزه:)
    پاسخ:
    انار :)
    ممنون از حمایت 🌹
    کل هیکلشم اگه آب بریزه باز جاهایی هست که بسوزه !
  • مــــــــ. یــ.مــ
  • مهرناز جان مراقبت ِ کنکور نمیپذیری ؟
    (ایکون ِ استیصال و درماندگی)
    :))))
    پاسخ:
    😂
    میم جان من می پذیرم. اونا منو نمی پذیرن :دی
    و نتیجه‌ی این شب‌بیداری‌ها چه شد؟ شیرید یا یوزپلنگ ایرانی؟ :)
    پاسخ:
    خدا بخواد، گوش شیطون کر شیرم ^__^
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">